Halaman

Jumaat, 4 Februari 2011

air mata seorang lelaki

Ya allah hidupku akan lemas tampa adanya keredoan mu
Akukan binasa tmpa rahmat mu
Akukan sesat tampa petunjuk dari mu
Aku bersyukur, enkau telah buka pintu hatiku

Dulu aku kehilangan punca
Jalan ku serabut bagai tali yang kusut
kini hati ku lapang tampang sengugut 
Hanya kepada mu aku bersujut

Enkau lah tuhan semesta alam, 
Tidak ada sesuatu makluk dapat melebihi kekuasaan mu 
Enkau lah pencipta langit dan bumi
Enkau lebih tahu akan isi2 hati makluk ciptanmu

Aku hnya beserah kepada mu
Hidup ku mati ku hnya kpada mu ya allah
Betapa sayu hati ku
Sayu bila megenangkan
Apa yang telah kau beri kan pada ku

Tiada kata cinta selain mu dan utusan mu (muhammad)
Segala puji-pujian hanya untuk mu,
Cinta dunia hanya sementara,
Hnya cinta suci membawa ke syurga

Jika datangnya ajal ku
Matikanlah aku dalam keadaan syahid
Matikanlah aku dalam keadaan beriman kepada mu
Matikanlah aku dalam islam
Matikanlah aku selepas megucap 2 kalimah syahadah
Dan sisi kan aku di sisi nabi muhammad s.a.w

Enkau trimalah doa ku ya Allah
Trimalah doa ku seperti mana kau terima doa saidina umar
Jnganlah kau matikan aku dalam kejahilan
Matikanlah aku dalam ketenangan iman….. 

-Amin-"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan